تعداد غرفه‌های بخش خصوصی در هجدهمین نمایشگاه گردشگری تهران افزایش پیدا کرده است

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی از افزایش تعداد غرفه‌های بخش خصوصی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، خبر داد و گفت: حضور اقوام ایرانی و معرفی فرهنگ آنها فرصتی برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ‌ها و سنن ایرانی قلمداد می‌شود.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در مورد تفاوت نمایشگاه گردشگری امسال با سال‌های گذشته، به خبرنگار میراث آریا گفت: تفاوتی که ایجاد شده این است که تعداد غرفه‌های بخش خصوصی نسبت به سال های قبل افزایش پیدا کرده است و در مقابل از تعداد غرفه‌های بخش دولتی نیز به نسبت کاسته شده است. همچنین در این دوره از نمایشگاه، فعالان بخش خصوصی گردشگری شامل ایرلاین‌ها، هتل‌ها، هلدینگ‌های گردشگری، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، بوم‌گردی‌ها، مجتمع‌های گردشگری و بین راهی‌ها و فعالان گردشگری حضور گسترده یافته‌اند. از سوی دیگر، بخش‌های مجزایی از انواع گردشگری شامل اکوتوریسم، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و نظایر این‌ها را در نمایشگاه داریم.

او در ادامه به حضور شرکت‌های خارجی‌ در نمایشگاه گردشگری امسال اشاره کرد و افزود: امسال شرکت‌های خارجی در نمایشگاه حضور خوبی داشته‌اند و یک سالن به آنها اختصاص یافته است. در کنار این و در راستای شعار وفاق، حضور اقوام ایرانی و معرفی فرهنگ آن‌ها در نمایشگاه محسوس است و بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که از نزدیک با پوشش، آیین‌ها، رسوم و فضاهای سنتی اقوام ایرانی بیشتر آشنا شوند. توجه داشته باشید که در سال‌های گذشته فقط موسیقی‌های محلی در نمایشگاه به اجرا گذاشته می‌شد اما امسال آیین‌ها نیز در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند. در بخش مربوط به هر استان کشور،  یک بعدی از آیین‌ها از آیین باران‌خواهی تا سایر آیین‌های سنتی به تصویر کشیده می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: کارگاه‌های بسیار خوبی در نمایشگاه گردشگری برگزار می‌شود و این کارگاه‌ها به معرفی و آموزش در جنبه‌های متفاوت گردشگری می‌پردازد.

فاطمی در ادامه ضمن اشاره به افزایش وسعت نمایشگاه گردشگری هجدهم نسبت به سال‌های قبل تصریح کرد: وسعت نمایشگاه امسال افزایش پیدا کرده است و تمام محیط نمایشگاه تحت پوشش قرار گرفته است و نمایشگاه گردشگری بیش از ۵۵هزار متر مربع از فضای نمایشگاه بین المللی را به خودش اختصاص داده است و ۷۰۰ غرفه داخلی و خارجی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

او درباره اقدامات انجام شده برای تسهیل شکل‌گیری روابط B۲B نیز گفت: در این زمینه نیز فضایی را فراهم کرده‌ایم تا شرکت‌هایی که در نمایشگاه غرفه ندارند و قصد دارند ارتباطات دوجانبه بگیرند، بتوانند ارتباط بگیرند.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی درFHVI امکان خرید تور در نمایشگاه گردشگری تهران اظهار کرد: امسال مردم می‌توانند با حضورشان در نمایشگاه، امکان خرید یک ساله تورهای مورد نظر خود را داشته باشند و یا اینکه با مراکز ارائه سفرهای داخلی و خارجی آشنا شوند و بتوانند از وب‌سایت آنها استفاده کرده و در طول سال، خریدهای خود را با تخفیف‌هایی که برای نمایشگاه در نظر گرفته شده، انجام دهند.

فاطمی در پایان در خصوص حضور اینفلوئنسرهای خارجی در نمایشگاه گردشگری امسال نیز گفت: تعدادی از اینفلوئنسرهای خارجی از اروپا، آمریکا، آسیا و از اکثر قاره‌ها در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور یافته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403112301547
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha